Popradskí žiaci spoločne vytvorili dlhokánsku maľbu

Popradskí žiaci spoločne vytvorili dlhokánsku maľbu

Zapojili svoju fantáziu a predviedli svoje umenie. Žiaci druhého ročníka na Základnej škole s materskou školou na Tajovského ulici namaľovali spoločný výkres, ktorým dokážu oblepiť chodbu pred ich triedou po celej dĺžke. Pätnásť metrovú maľbu kreslili aj priamo na školskom dvore.

V škole ich všetci poznajú ako pandičky. 2. A trieda na Tajovského ulici spojila svoje umelecké cítenie a vytvorila výkres, ktorý po svojej dĺžke meria viac ako napríklad anjel, ktorý počas Vianoc zdobí hlavný kruhový objazd. Nápad vytvoriť spoločne takéto dielo skrsol v hlave pani učiteľky Barbory Kotrbovej. „V kabinete pomôcok som našla veľkú rolku natočeného papiera a vtedy mi tak napadlo, že by sme ju mohli nejako využiť. Povedala som si, že vytvoríme dlhú a netradičnú maľbu. Tak sme sa do toho pustili,“ spomína si.

Kreativite sa medze nekládli

Najprv bolo úlohou detí vybrať si jednu z hračiek, ktoré majú v školskej družine k dispozícii. Išlo o postavičky, pretože tie vedia urobiť na výkrese tieň. Obrysy si pripravili klasicky ceruzkami. „Potom sme si rozložili všetky pomôcky a začali sme maľovať. A to vodovými farbami alebo voskovkami,“ vysvetľuje učiteľka. Z netradičnej hodiny výtvarnej výchovy teda vznikla aj netradičná maľba. „Deti mali možnosť spontánne tvoriť. Ich tvorivosť nebola ohraničená tým, že museli používať tvary alebo len časť výkresu, či určitý materiál. Mohli sa realizovať tak, ako to chceli oni, a to bolo hlavným cieľom. Podporiť tvorivosť a fantáziu. Na papieri je tak pekne vidieť ako deti vnímajú hračku, či veci okolo seba i farby – podľa toho, ako to kombinovali,“ dodáva.

Rukopis každého dieťaťa

Aj napriek tomu, že nie každý dostal do vienka rovnaký talent na kreslenie, ako povedala pani učiteľka, každý robil to, čo bolo v jeho silách. Ukázala sa tak aj sila kolektívu a schopnosť spolupracovať. „Je to rukopis každého jedného dieťaťa z našej triedy. Na dlhokánskom výkrese sa podpísala jedinečnosť mojich žiakov,“ opisuje. Ako na záver dodala, určite chcú dielko nejako využiť. „Zrejme si ho dáme ako tapetu okolo triedy, alebo ho zavesíme von na chodbu.“

Netradičná výtvarná zabodovala

Deti z netradičnej výtvarnej výchovy neskrývali radosť. „Páčil sa mi nápad vytvoriť tento výkres. Nakreslila som tam poníka a autíčka,“ povedala Viky Zuntová. Alex Rožko maľuje veľmi rád. Na výkres nakreslil koníka. „Teším sa z toho, ako sa nám podarilo využiť vonkajšie prostredie. Slnko pekne svietilo a páčilo sa mi, ako sme to spolu maľovali.“ Tučniaka si ako predlohu vybrala Annie Kollárová. „Je to úplne iné, ako keď máme normálne kreslenie,“ zhodnotila. Vivien Krajňakovej sa výtvor veľmi páčil práve preto, že nikdy nič podobné nerobila. „Bolo to ale aj kúsok ťažšie. Občas sa aj ruky triasli a potom je ten výsledok iný,“ uzavrela.

Jana Pisarčíková